A jól átgondolt fogyókúra valós súlycsökkenést eredményez.

2017-04-28 16:00:40

Mi a jól átgondolt fogyókúra a zsírpárnák ellen? 7 fő ok-csoport létezik, hogy miért hízunk, és rendkívül nehezen tudunk csak fogyni, mert rossz az elhízás okainak a megközelítése.

1/ Pajzsmirigy alul-működés. Ennek egyik fő oka a jódhiány (Magyarország kiemelten jódhiányos terület. A megszületett csecsemők pajzsmirigye 50%-al nagyobb, mint egy Mediterrán országban!), de lehet az akár rejtett glutén-érzékenység is.

http://www.konzilium.hu/ismertetok/...

A glutén gyulladásokat növelő faktor, autoimmun betegséggel összetéveszthető a TPO és TBG antitest labor eredmény!

A sok fluoros fogpaszta használata egy másik fő ok lehet. A fluor sok esetben beköt a jód helyett a pajzsmirigybe, és így abból a kevés jódból, ami bejut a szervezetbe (Magyar-ország kiemelten jódhiányos terület) sem tud az a kevés aktív T3 pajzsmirigy hormon bejutni a pajzsmirigy szöveteibe. A pajzsmirigy összeköttetésben áll a petefészkekkel és a nemi, szteroid hormonokkal is.

Az anti-aging medicina már 2-es TSH felett kezel! Itthon rosszul vannak meghatározva a labor referrencia-értékek!!!

80% T4 (fehérjéhez kötött inaktív hormon, tiroxin) - 20 %T3 (aktív, Trijodotyronin hormon) természetes szárított disznó pajzsmirigy kivonattal kezelnek Amerikában, és nem inaktív szintetikus T4 hormonnal!

2/ Inzulin rezisztencia, magas vércukor és vérzsír szint, ami kizárólag a magas glikémiás indexxel rendelkező szénhidrátoknak köszönhető! Az inzulin hizlaló, és gyulladásokat előidéző hormon. A vércukrot trigliceriddé (vérzsírrá) alakítja át, és betuszkolja a zsírsejtekbe.

Míg magas a vércukor szint, lehetetlen, mint biokémiai folyamat a zsírégetés!

3/ Mérgekkel, salakanyagokkal teli szervezet. A szervezet hajlamos zsírpárnákat létrehozni a méreganyagok tárolására, hogy elkülönítse káros hatásukat a többi szövettől, sejttől.

A méregtelenítés esetén is fontos a mértékletesség és a fokozatosság. A túl gyors és drasztikus méregtelenítés rosszullétet és egyéb kellemetlen tüneteket okozhat, mivel a zsírpárnákban elkülönített méreganyagok túl gyorsan kerülnek a véráramba.

Ezért, a fogyókúra is nehezebb, ha tele vagyunk méreganyagokkal, mert a szervezet hamarább bontja le az izmokat, hogy energiát nyerjen fehérjéből, mint, hogy a zsírpárnákat égetné, hiszen próbálja védeni magát a hirtelen, nagy mennyiségben felszabaduló káros vegyületek véráramba jutásától.

4/ Rossz táplálkozás, környezeti behatá-sokk! A rohanó modern életmód óhatatlan melléktermékei a különféle „méreganyagok”, amelyek a levegővel, az ivóvízzel vagy a táplálékon keresztül jutnak a szervezetbe. Természetesen a különböző szenvedélyek, mint például a dohányzás, a mértéktelen evés, az előre pácolt, sok adalékanyaggal kezelt (tartósítószerek, egyes édesítők, mesterséges színezék, aroma, csomósodás gátló, állagjavító), vagy gyorséttermi, fáradt olajban sült ételek és alkoholfogyasztás is a méreganyagok hatalmas mennyiségét zúdítják a szervezetre. Nem beszélve azon környezeti behatásokról, amit nem, vagy csak nagyon nehezen tudunk elkerülni. A teljesség igénye nélkül megemlíthetjük a különféle festékekben, hígítókban, fertőtlenítő-szerekben (klór), némely kozmetikumokban, illatosítókban, műtrágyákban, permetezőszerekben előforduló vegyületeket.

5/ A hosszú távú stressz és a késői lefekvés felborítja a hormon háztartást. A folyamatos stressz, a kortizol nevű hormont mozgósítja, mely felszabadítja a tartalék glükózt a szervezetben és azt a véráramba tereli. Mert a szervezet nem tud különbséget tenni a fizikai és pszichikai fenyegetettség (stressz), életveszély között. Tehát sok glükózt mobilizál, ezzel az evolúciós logikával felkészítve a szervezetet a harcra vagy a menekülésre! Kutatók megállapították, hogy a stressz miatt, ilyen formán, a kortizol miatt folyamatosan magas vércukor szint, inzulin rezisztenciához és ezáltal elhízáshoz vezet.

A késői lefekvés, sok fénnyel jár, ami a melatonin hormon képződést akadályozza. Ha a melatonin termelés felborul, az kihat a szteroid hormonok termelésére, és a szteroid hormonok összeköttetésben állnak a pajzsmirigy működéssel.

Az alul működő pajzsmirigy pedig lassú anyagcserével és szintén elhízással jár.

A Stressz okozta túlsúly gyulladásokkal is jár, és a zsírpárnák főleg a has, derék és csípőn torlódnak, illetve úgynevezett hasi, viszcerélis zsírok formájában a belső szerveinket is körülveszik, ami nagyon ártalmas az egészségre, ezt nevezzük alma típusú elhízásnak!

6/ Kimutatták, hogy a hasi zsírok hozzájárulnak a belső, krónikus gyulladásokhoz, metabolikus szindrómához, II-es típusú cukorbetegséghez, szív- és érrendszeri megbetegedésekhez.

Fontos a belső gyulladások csillapítása, mert e nélkül a fogyás is majdnem lehetetlen.

A cellulit is gyulladt zsírréteg, ezért tapad le egyenetlenül a kötőszövethez, és ödémás is.

Tehát a cellulit eltüntetése nem külsőleg alkalmazott krémektől várható első sorban, hanem a gyulladások csökkentésétől, az olyan gyógynövény formuláktól, amelyek támogatják a méregtelenítés szerveit, májat, epét, vesét, és természetes vízhajtók is egyben, a sejtközi pangó folyadékok, ödémák kiküszöbölése érdekében.

7/ Sok esetben a rossz emésztés, a megfelelő bélflóra (a Firmicutis baktérium túlszaporodása a vastagbélben) és az emésztő enzimek hiánya, vagy a kevés illetve nem megfelelő töménységű gyomorsav is hozzájárulhat az elhízást növelő faktorokhoz. Ha nincs elég gyomorsav, vagy nem elég tömény, hosszú órákig pang az emésztetlen étel a gyomorban. Ez 36 C fokos test-hőmérsékleten erjedéshez, az meg gázosodáshoz vezet, aminek egyenes következménye a puffadás, és a rossz közérzet. Ilyen feltételek mellett, a vékony és majd a vastagbélben jutó étel tápanyag tartalma csak nagyon rosszul szívódik fel, töredéke hasznosul. A megemésztetlen ételt könnyen „méreganyagnak” értelmezi a szervezet, hiszen nem a normális úton metabolizálódik, sok oda nem illő melléktermék képződik. A “méreganyagokat” meg előszeretettel betuszkolja a szervezet a zsírpárnákba. És ez egy ördögi kör. A szervezet „éhezik”, miközben mi meg hízunk!

Tehát, mint láthattuk, mindenkinek más-más okból van túlsúlya, és a szerint kell étrend-kiegészítőt választani, hogy milyen kiegészítő hatásmechanizmusra van szüksége a szervezetünknek.

http://www.everlife.hu/kampany/Body4U

http://www.everlife.hu/kampany/fatblock

http://www.everlife.hu/kampany/30days

Nemre és korra való tekintet nélkül szinte mindenkivel előfordult már, hogy élete valamelyik szakaszában fogyni szeretett volna. Vannak persze notórius fogyókúrázók is, akik úgymond már a „levegőtől is híznak”, itt már nyilvánvaló a hormonális felborulás, mint kiváltó ok. Ők már minden módszert kipróbáltak, de tartósan fogyniuk mégsem sikerült.

A fogyókúra ma már szinte önálló tudomány és persze hatalmas üzlet is.

Világszerte számos önjelölt próféta hirdeti csalhatatlan fogyasztó módszerét, és rengeteg "csodatermék" kínál gyors és erőfeszítés nélküli megoldást. A fogyókúra pedig nem hit és hitegetés, kérdése!

Aki nem veszi a fáradságot, hogy megtanulja hogyan működik a teste, az kiszolgáltatott a szezonálisan megjelenő, és csodákat ígérő, csaló cégeknek! Mivel ezeket a cégeket a hatóságok sem tudják leállítani, és kizárólag csak az Internet mögé bújva, külföldről tudnak csak titkosítva működni, jelen esetben mindig a vásárlót terheli felelősség, hiszen ő dönt! Ezért mondjuk, a fogyókúra nem hit és hitegetés, hanem fiziológia, a test működésének alapelveit ismerő módszer kérdése! A tudás felszabadít!

Az igazság azonban az, hogy nincs olyan csalhatatlan módszer, vagy fogyasztó pirula, amely önmagában megoldaná a túlsúly problémáját, de jelentős segítséget nyújthat a sikerhez, ha ellenőrzött gyártásból, megfelelő minőségű, hatásmechanizmusú, és mennyiségű összetevőkkel rendelkezik egy fogyókúrás étrend-kiegészítő!

Van úgy, hogy pusztán a táplálkozás és a mozgás nem elég. Kell egy külső, kiegészítő segítség. Ez a biokémia területe. Hasznos, ha az étrend-kiegészítő összetevői nem szintetikus, hanem a szervezet számára felismerhető, természetes növényi alapanyagokból, kivonatokból állnak.

Vigyázat, a nem megfelelő módszerek és fogyasztószerek gyakran kétes értékűek vagy akár éppen ártalmasak is lehetnek!

A fogyókúrás étrend-kiegészítő elősegíti a fogyást. Ezért nem árt óvatosnak lenni a gyors és jelentős fogyást ígérő megoldásokkal.

A koplalás vagy a léböjt is inkább méregtelenítő módszer, tartós fogyásra nem igazán alkalmas. Az egy-két hetes böjt alatt főleg víz és salakanyag távozik, nem pedig a felgyülemlett zsírpárnák. Az anyagcsere lelassul, tartalék üzemmódra áll át és ha az éhezés megszűnik, az evolúciós, életben maradási ösztön miatt, minden táplálék azonnal raktározásra kerül. Így a leadott kilók többszörösen jönnek vissza az éhezés után. Ez a jo-jo effektus.

Hasonló a helyzet a különböző csodaszerekkel is, amelyek önmagukban nem képesek kezelni a túlsúly problémáját!

Egészséges és tartós súlycsökkentés csak tudatos életmódváltással érhető el!

Ennek része az átgondolt és egészséges táplálkozás, hasznos étrend-kiegészítők használata és a rendszeres, örömteli testmozgás. Ne feledjük, a táplálékaink a kifáradt talaj, a szennyezett levegő, víz és a termesztés, tenyésztés során használt vegyszerek miatt, már nem tartalmaz annyi tápanyagot, mint nagymamáink korában. Ezért célszerű a táplálék-kiegészítés.

A különböző étrend-kiegészítő készítmények kizárólag az életmódváltás mellett tudnak segítséget nyújtani a súlycsökkentés során!

Melyek egy jól átgondolt fogyókúra legfontosabb pillérei?

  • Diéta és megfelelő tudatosan megválasztott étrend a fogyókúra sikere.
  • Első lépés a salaktalanítás, méregtelenítés. A testben a méreg- és salakanyagok a zsírpárnákban tárolódnak, ezért ezeket a megfelelő étrend, bőséges tiszta víz és különböző gyógyteák (amelyek támogatják a máj, epe és vese működését), segítségével el kell távolítani a szervezetből.
  • Ezt követően át kell térni a csökkentett kalória (nem a zsírok, elsősorban a szénhidrátok terén!) és az alacsony glikémiás indexel rendelkező szénhidrát tartalmú étkezésre.
  • Fontos a tápanyagok megfelelő párosítása (a húsokat inkább zöldségfélékkel és salátákkal párosítsuk, ne rizzsel vagy burgonyával)
  • Többször, keveset enni, hogy az anyagcsere folyamatosan munkában legyen és ne tudjon lelassulni
  • Rendszeres mozgás = tartós fogyás
  • Rendszeres és örömteli mozgást beiktatni a napirendbe. Ebbe beletartozik a tánc is, mint nagyszerű aerob típusú mozgás.
  • Ezek mellett, de nem helyett, lehet alkalmazni a különböző étrend-kiegészítő készítményeket.

Fontos, hogy biztonságos, OÉTI notifikációval rendelkező, ellenőrzött gyártásból származó, magas hatóanyag tartalmú, természetes alapanyagokat tartalmazó, és lehetőleg klinikai kísérletekben bizonyított termékeket használjunk!